Att gifta sig

Idag är barnen hos sin pappa, och jag och sambon har fått en kväll ihop. Mycket mysigt. Vi har lagat god middag i form av panerad fisk, kokt potatis och spenatstuvning. Det måste vara en av mina favoriter. Riktigt gott.

Idag damp det ner ett roligt brev i brevlådan. Eller, en rolig inbjudan för att vara korrekt. En kompis till sambon, Pelle, ska gifta sig med sin Amanda! Vilken trevlig överraskning. De är riktigt trevliga. Jag har bara träffat dem några gånger, men har ett gott intryck. I september blir det bröllop med andra ord. Oj, så trevligt.

Plötsligt, där sambon och jag sitter vid köksbordet och småpratar, frågar han hur jag ställer mig till att gifta sig. Jag blev helt förvånad, vad menar du?
Han frågade igen, om det är något jag vill göra i framtiden. Själv har jag inte funderat på det så mycket, men visst skulle jag kunna tänka mig det, svarade jag. Jag visste inte att han gick och funderade på det. Men fint att få frågan. Vi får väl se om framtiden bjuder på bröllop även här.

Nu är vi trötta båda två och ska krypa ner och sova.

ladda ned (4)

One thought on “Att gifta sig

Leave a Reply

