Sköna promenader

Då var det redan april och påsk dessutom! Oj vad tiden går fort. Har ni ätit någon god påskmat? Det har jag vill jag lova! Jag gillar att ha ett stort bord med mycket mat. Men barnen äter mestadels korv, köttbullar och ägg. Det ändrar sig säkert när de blir äldre och vågar testa lite lax och annat gott.

Jag har kommit ut på några sköna promenader på sistone. Härligt att promenera ute och bara trötta ut kroppen i friska luften! Man mår så himla bra av det. Man får så mycket energi och man blir piggare av friska luften. När man kommer hem får man med gott samvete lägga sig i soffan och vila lite.

Nu ska jag och barnen baka en påskkaka (fast lite sent då). Men barnen tycker det är så himla festligt så det är bara att baka på tycker jag!

Sedan måste jag ta tag i tvätt och städning här hemma. Det är inte vackert på golven här hemma. Behöver både dammsuga och moppa.

Påskkaka med mandel
Påskkaka med mandel
Leave a Reply

