God helgmiddag

Trevlig helg på er!

Här hemma har vi nu köpt våra nya utemöbler. Det blir en mörkgrå grupp som vi blev jättenöjda med. Kommer bli underbart när vi kan inviga dom på riktigt!

Här igår kväll var det bara jag och sambon. Barnen var på bio med sin pappa. Så jag och sambon fick lite egentid. Vi lagade fantastiskt god middag tillsammans! Det här var så gott att jag bara måste dela med mig av recepten! Vi slog på stort och lagade en trerättersmeny. Hur ofta gör man det? Det är ju härligt att gå på restaurang men det kan också vara minst lika härligt att laga maten ihop. På så sätt får man umgås tillsammans. Det gillar jag. Man måste vårda sin relation!

Till förrätt lagade vi en klassiker, nämligen toast skagen! Tråkigt, kanske vissa tycker, men själv tycker jag att det blir underbart gott med handpillade räkor och en smörstekt skiva bröd.

Till varmrätt gjorde vi en mycket god oxfilé (ja, ni hör, lyxmiddag fick vi). Och vilken god varmrätt! Måste vara det godaste jag ätit på länge.

Till dessert gjorde vi hallonmousse. Och mina vänner, detta recept får ni bara inte missa. Det var vansinnigt gott!

Efter maten somnade vi gott i soffan, både av matkoma och trötthet efter en fullspäckad vecka. Mycket skön fredag!

Vilken himmelskt god hallonmousse!
Vilken himmelskt god hallonmousse!
Leave a Reply

