Måste ha!

Hittade den här bilden på en outfit på Pinterest och kände att det verkligen är precis min stil 🙂 Så var hittar man en sån kjol? Kanske kan jag be mamma eller nån annan som är händig med symaskinen att fixa en sånt till mig om jag inte hittar en nätbutik som säljer den. Eller ve och fasa, den kanske till och med är slutsåld eller från förra säsongen! Aaahhh!

måstehakjol

 

Jag struntar faktiskt i vad som är modernt och inne “just nu” om jag inte tycker att det är snyggt. Då vill jag hellre ha kläder som håller stilmässigt en längre period (typ 4-5 år, eller längre!). Det är ju också ett sätt att spara pengar. Att köpa kläder av bra kvalitet och i en stil som håller över flera säsonger. Sluta med köp-slit-och-släng-mentaliteten och kolla igenom mormors garderober (mormödrar brukar spara på allt….) Kanske hittar du nåt där som du kan använda, eller sy om till något eget? Pengar att spara – och du är originell.

Leave a Reply

