I behov av semester

Jag har upptäckt att mitt äldsta barn har ändrats en hel del i sitt beteende på sistone. Hon är ju inte så gammal än och detta har just börjat så jag vet inte om man kan kalla det tvångstankar men jag har ändå för säkerhetsskull varit i kontakt med psykolog angående detta. Mest för att jag själv ska kunna förstå mig på vad det är som händer. Psykologen började prata om just tvångstankar och OCD, men att jag förmodligen inte behöver oroa mig allt för mycket än. Min dotter är ju väldigt ung och det är normalt att gå igenom faser då man utvecklas. Det betyder inte att hon faktiskt lider av OCD. Men det var ändå väldigt intressant och skönt att få prata lite med någon som är insatt i sådana här typer av beteenden. Om du som jag är en orolig förälder kan du läs mer om ocd och tvångstankar på psykologa.se.

När jag berättade om detta för min sambo så skakade han på huvudet och tyckte att jag överdrev. Enligt honom har jag stressat alldeles för mycket på sistone och oroat mig för mycket över både det ena och det andra. Jag insåg att det ligger något i det han säger. Det slutade med att vi beställde en resa för bara oss två så att vi får komma iväg lite och koppla av för en gångs skull. Ett riktigt bra beslut måste jag säga! Vi hittade dessutom en riktigt billig och bra resa. Vill du också resa billigt kan jag rekommendera Tripx! Det var där vi hittade vår resa.

Detta är precis vad jag behöver just nu!

5d54f81ff06f3bd7f89436b1841f0c2e

One thought on “I behov av semester

Leave a Reply

